Mat Indon kontrek tak ada nilai sesen pun boleh jatuh cinta? Teruknya pompuan Melayu. Macam tak pakai otak. Sanggup tinggal mak bapak. Konon cinta. Sanggup ikut Mat Indon balik ke negara dia. Bila hidup papa kedana, sedar pulak tu. Dah beranak pinak. Baru ingat mak bapak.
Ni dengan Pak Arab pulak dah. Pak Arab? Hisyy...hisyy.... hissy..! Pompuan (Melayu?) kita ni semua boleh jadi. Mat Indon, Mat Bangla... semua sapu. Dah ni dengan Pak Arab pulak dah.
Arab pun Arablah. Ingat tokeh minyak. At last...rupa-rupanya tokeh taik minyak. Padan muka.
Kononya Pak Arab romantik. Syahdu mahdu... hingga melentokkan. Syahdu mahdu ke, romantik ke? Atau otak tak pakai ke..? Lepas tu kena tinggal. (Dah hancus agaknya. Kalau tak, takkan Pak Arab cabut kot).
Betullah.., pompuan Melayu ni ramah tamah. Berbudi bahasa(?). Cuma otak aje tak cukup servis. Mudah dipujuk rayu dan digoda... kalau tak, takkan boleh sangkut dengan Mat Indon dan Mat Bangla cokia. Atau kena tipu dengan Pak Arab!
Cermin-cerminlah muka tu sikit..!
Subscribe to:
Post Comments (Atom)

Yup ! memang betul tuh . Hanya mengejar keseronokkan hingga lupa pada tanggungjawab diri dan keluarga.
ReplyDeletetapi tak semua cam tu tau..
ReplyDeleteada gak yang otak nyer diservice tau...
sakit hati gak bila da kaum hawa yang cam tu... aper nak jadi laa..
bukan selesema H1n1 ok..
ReplyDeleteselesema biasa jek
sebab musim sejuk sudah mari..
linda;
ReplyDeletekejar seronok yg tak pakai otak. tak gitu?
cik daya
stuju. tak semua cam tu. tp ada yg tak sedar diri..!
sorry, juna tak tuduh cik daya h1n1.
moga cepat sembuh ekh?